معرفت حضرت دوست

علت تامه، ارادهٔ خود انسان است.

یوسف جلالی
معرفت حضرت دوست

علت تامه، ارادهٔ خود انسان است.

کلام عرفانی

ما امت پیامبر خاتم(ص) هستیم؛ یعنی آیینۀ جامع حق‌تعالی. پس باید برای هر کار به این آیینه نگاه کنیم و ببینیم او چه روشی را می‌پسندد؛ تا هم اعتقادات و اخلاق و هم جزییات زندگی‌مان طبق سلیقۀ او باشد.
مثلاً اگر عصبانی می‌شویم، ببینیم اگر او جای ما بود، چه می‌کرد؛ به سیرهٔ او در طرز حرف زدن نیز اقتدا کنیم.
در یک کلام: بدانیم این آیینه، همۀ نیازهای ما اعمّ از خیالی، عقلی و عشقی را تأمین می‌کند؛ به شرط آنکه چشممان مدام به آن باشد و نگذاریم گرد و غبار غفلت، جلوی دیدمان را بگیرد.

https://t.me/hayatarefaneh

کلام اخلاقی


تا زمانی که انسان، دارایی‌ها و توان خود را نشناخته و آن‌ها را باور ندارد، راه تأثیرگذاری موانع و علل و اسباب را در امور خویش باز می‌گذارد. درست است که نمی‌توان موانع علت‌ها را نادیده گرفت؛ اما باید دانست که علت تامه، ارادهٔ خود انسان است.

https://t.me/hayatarefaneh


برچسب‌ها: عرفانی

تاريخ : پنجشنبه سی ام مرداد ۱۴۰۴ | 7:52 | نویسنده : یوسف جلالی |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.