معرفت حضرت دوست

انسان در مرتبۀ وحدت خود، یک رتبۀ نورانی دارد

یوسف جلالی
معرفت حضرت دوست

انسان در مرتبۀ وحدت خود، یک رتبۀ نورانی دارد

کلام عرفانی

عرفا عموما به دنبال بیان حقیقت علمی یا برهانی نیستند و نبودند بلکه به دنبال تطبیق و تمثیل ذوقیات و شوقیات درون خویش بر محسوسات می باشند ، مانند هفت منزل و هفت گام و چهل روز و دوازده ابدال و هشت حقیقت وسی مرع و غیره ، عرفان تطبیق شهود و مشهود در عرصه اعداد و اشکال و اجسام است.

https://t.me/hayatarefaneh

کلام اخلاقی


انسان در مرتبۀ وحدت خود، یک رتبۀ نورانی دارد که همان عقل است، یک رتبۀ شبه‌نورانی به نام خیال دارد و یک رتبۀ نازل که اعضا و جوارح اوست. کیفیت حضور اسماء در مراتب جسم، خیال و عقل یکسان نیست. دولت اسماء در مرتبۀ اعضا و جوارح، موقّت است و دوام و بقای آن در همین دنیاست. اما اسماء در عالم عقل، تأثیری ابدی و دائمی دارند و از ازل تا ابد جاری و ساری هستند.

https://t.me/hayatarefaneh


برچسب‌ها: عرفانی

تاريخ : پنجشنبه پنجم مهر ۱۴۰۳ | 4:58 | نویسنده : یوسف جلالی |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.